שיפור יחס המרה – מהו ואיך ניתן לשפרו

שיפור יחס המרה

אם אתם בעלי חנות אונליין , אתם בטח יודעים כמה חשוב להביא תנועה לאתר שלכם. אבל האם זה מספיק? האם כל הגולשים שמגיעים לאתר מבצעים מפעילים את הפעולה אותה אנחנו רוצים שיבצעו? האם הם רוכשים מוצרים , משאירים פרטים , נרשמים לניוזלטר, או מגיבים להצעות שלכם?

אם התשובה היא לא , אתם צריכים לשפר את יחס המרה שלכם . יחס המרה הוא היחס בין הגולשים שמבצעים המרה (כלומר פעולה רצויה) לבין כלל הגולשים באתר. יחס המרה הוא מדד חשוב למדידת היעילות והאפקטיביות של האתר שלכם , ולהגדלת הרווחיות של העסק שלכם .

היום נלמד איך לשפר את יחס המרה באמצעות טכניקות, טיפים , ודוגמאות מעשיות. אני אסביר לכם מה משפיע על יחס המרה, איך למדוד אותו , ואיך ליישם שינויים שיגרמו לגולשים שלכם להפוך ללקוחות מרוצים ונאמנים .

יצירת קשר

זקוקים למומחה?
בואו נדבר ›

מה משפיע על יחס המרה?

ישנם מספר גורמים שמשפיעים על יחס המרה של האתר שלכם . חלקם תלויים בגולשים עצמם , כמו הצרכים , ההעדפות, התקציב, התזמון , והניסיון הקודם שלהם עם מוצרים או שירותים דומים לשלכם . חלקם תלויים במתחרים שלכם , כמו המחיר, האיכות, המבצעים , חוות דעת, והשירות שהם מציעים. וחלקם תלויים בכם , כמו העיצוב, התוכן , השימושיות, הבטיחות, והאמינות שהאתר שלכם משדר.

כל אחד מהגורמים הללו יכול להיות מכריע בעת החלטת הגולש האם לבצע המרה או לא . לכן , עליכם להקפיד להציג את האתר שלכם באור חיובי ככל האפשר, ולהציע לגולשים ערך מוסף, יתרונות, וסיבות לבחור בכם ולא במתחרים שלכם .

איך מודדים יחס המרה?

לפני שניגש לשיפר יחס ההמרה, אנחנו צריכים לדעת איך למדוד אותו. לשם כך, אתם צריכים להשתמש בכלים שיאפשרו לכם לעקוב אחר התנהגות הגולשים באתר שלכם , ולראות כמה מהם מבצעים את הפעולות הרצויות אותם הגדרנו כהמרות.

אחד הכלים הנפוצים והחשובים ביותר למדידת יחס המרה הוא Google Analytics.
Google Analytics הוא כלי חינמי מבית גוגל המאפשר לכם לקבל מידע על התנועה, המקורות, הדפים , המטרות, וההמרות באתר שלכם . על מנת להשתמש בכלי זה, אתם צריכים להירשם לשירותי גוגל, להגדיר את האתר שלכם במערכת אנליטיקס, ולהוסיף קוד קטן לדפי האתר שלכם לצורך סריקת האתר. לאחר מכן תוכלו לצפות בדוחות שונים שיראו לכם את הנתונים הרלוונטיים לכם .

אחד הדוחות החשובים ביותר הוא דו”ח ההמרות. בדוח זה תוכלו לראות את יחס המרה הכולל של האתר שלכם , תוכלו לחשב באמצעות הנוסחה הבאה:

יחס המרה=מספר ההמרותמספר הגולשים×100%\text{יחס המרה} = \frac{\text{מספר ההמרות}}{\text{מספר הגולשים}} \times 100\%

לדוגמא, אם בחודש היו לכם 10,000 גולשים באתר, ומתוכם 500 רכשו מוצרים , אז יחס המרה שלכם הוא:

יחס המרה=50010,000×100%=5%\text{יחס המרה} = \frac{500}{10,000} \times 100\% = 5\%

מה אומר ש-5% מהגולשים שלכם הפכו ללקוחות. כמובן שזה רק מספר ממוצע, ואתם יכולים לחלק את הנתונים לקטגוריות שונות, כמו סוגי המרות, מקורות התנועה, סוגי המוצרים , ועוד . . ….

בנוסף ליחס המרה הכולל, אתם יכולים להגדיר ולמדוד מטרות ספציפיות של המרות באתר שלכם. מטרות המרות הן פעולות שאתם רוצים שהגולשים יבצעו , ושיש להן ערך עבורכם. לדוגמא , אם אתם מוכרים ספרים אונליין , אתם יכולים להגדיר מטרות המרות כמו:

  • רכישת ספר
  • הוספת הספר לעגלת הקניות
  • רישום לניוזלטרמשפך שיווקי
  • קריאת תקציר או קטע מהספר
  • שליחת ביקורת או המלצה
  • חיפוש ספר לפי קטגוריה או מחבר

לכל מטרה של המרה, אתם יכולים להקצות ערך כספי, שישקף את הנתח שלה בהכנסות שלכם. לדוגמא , אם אתם יודעים שבממוצע כל לקוח שרוכש ספר מוציא 50 שקלים , אתם יכולים להגדיר את הערך של המטרה של רכישת ספר כ-50 שקלים. באופן דומה, אם אתם יודעים שבממוצע כל לקוח שנרשם לניוזלטר שלכם מוציא 10 שקלים בחודש, אתם יכולים להגדיר את הערך של המטרה של הרשמה לניוזלטר כ-10 שקלים .

לאחר שאתם מגדירים את המטרות והערכים של המרות, אתם יכולים להגדיר אותם ב-Google Analytics,  ולעקוב אחר הביצועים שלהם. תוכלו לראות כמה המרות התרחשו לכל מטרה, מה היה יחס המרה שלה, וכמה הכנסות היא הביאה לכם . תוכלו גם להשוות בין מטרות שונות, ולראות איזה מהן הכי משתלמות ואיזה מהן דורשות שיפור.

יצירת קשר

זקוקים למומחה?
בואו נדבר ›

איך מודדים יחס המרה?

עכשיו כשהבנו איך למדוד את יחס המרה, אנחנו יכולים להתחיל לשפר אותו . תהליך שיפור יחס המרה נקרא CRO או בשמו המלא Conversion Rate Optimization  והוא כולל את השלבים הבאים:

  • ניתוח – בשלב זה, אתם עושים מחקר ואיסוף נתונים על הגולשים , המתחרים , והאתר שלכם. אתם מנסים להבין מה הצרכים , הבעיות, המכשולים , ההזדמנויות של הגולשים , ומה הם היתרונות והחסרונות של האתר שלכם לעומת המתחרים. אתם משתמשים בכלים כמו Google Analytic s, Google Search Consol e, Google Trends,  סקרים , ראיונות, ועוד, כדי לקבל תמונה מקיפה ומעמיקה של המצב העכשווי.
  • תכנון – בשלב זה, אתם מגדירים את המטרות, ההשערות, וההנחות שלכם לשיפור יחס המרה. אתם מתבססים על הנתונים שאספתם בשלב הניתוח , ומייצרים רעיונות לשינויים ולשיפורים באתר שלכם . תקבלו החלטות על סמך בניית אסטרטגיות, העדפות, מדדים , והכלים שהתשתמשתם בהם לבדיקת ההשפעה של השינויים. אתם יכולים להשתמש במודלים ובשיטות שונות לתכנון ה-CRO כמו:
  1. SMART – זהו מודל שמגדיר את המטרות כ-Specifi c, Measurabl e, Achievabl e, Relevant, ו-Time-bound. כלומר, המטרות צריכות להיות ברורות, ניתנות למדידה, אפשריות להשגה, רלוונטיות לעסק, ומוגבלות בזמן .
  2. SWOT – זהו מודל שמנתח את ה-Strength s, Weaknesse s, Opportunities, ו-Threats של האתר שלכם . כלומר, היתרונות, החסרונות, ההזדמנויות, והאיומים של האתר שלכם ביחס למתחרים ולגולשים .
  3. AIDA – זהו מודל שמתאר את התהליך של הגולש מהרגע שהוא נחשף לאתר שלכם עד שהוא מבצע המרה. המודל כולל את השלבים Attentio n, Interes t, Desire ו-Action. כלומר, תשומת לב, עניין , רצון , ופעולת הגולש.
  4. CRO Funnel – זהו מודל שמציג את האתר שלכם כמו משפך שמוביל את הגולשים מהכניסה לאתר עד ליציאה ממנו. המודל כולל את השלבים של-Awarenes s, Acquisitio n, Activatio n, Retentio n, Revenue, ו-Referral.  כלומר, היכרות, רכישה, הפעלה, שמירה, הכנסה, וההפניה של הגולשים .

משפך שיווקי

בחירת המודל או השיטה המתאימים לכם תלויה באופי העסק, במטרות, בתקציב, ובזמן שלכם. העיקר שתהיה לכם תוכנית ברורה ומסודרת לשיפור יחס המרה, ושתוכלו לבדוק את ההשפעה שלה באופן מדויק וממוקד.

  • יישום – בשלב זה, אתם מיישמים את השינויים והשיפורים שתכננתם באתר שלכם. אתם יכולים לעשות זאת באופן ישיר, או באמצעות כלים ופלטפורמות שיעזרו לכם לערוך את האתר שלכם בקלות וביעילות. לדוגמא , אתם יכולים להשתמש ב-WordPres s, Wi x, Shopify, ועוד, כדי לבנות ולנהל את האתר שלכם באופן דינמי ומותאם אישית. אתם יכולים גם להשתמש בכלים כמו Unbounc e, Instapag e, Leadpages ועוד, כדי ליצור ולבדוק דפי נחיתה אטרקטיביים ומותאמים לקהל היעד שלכם .

  • בדיקה – בשלב זה, אתם בודקים את ההשפעה של השינויים והשיפורים שעשיתם על יחס המרה שלכם. אתם משתמשים בכלים ובשיטות שונות לבדיקת השוואה וניסוי באתר שלכם , כדי לראות איזה גרסאות או אלטרנטיבות מביאות לתוצאות הטובות ביותר. לדוגמא , אתם יכולים להשתמש ב-Google Optimiz e, Optimizel y, VWO, ועוד, כדי לערוך ניסויים של A/B Testin g, Multivariate Testin g, Split Testing.
     בניסויים אלה, אתם מציגים לקבוצות שונות של גולשים גרסאות שונות של האתר או של חלקים ממנו , ומשווים את יחס ההמרה של כל גרסה.

  • שיפור – בשלב זה, אתם משתמשים בממצאים ובלמידות שלכם מהשלבים הקודמים , כדי לשפר את האתר שלכם בהתאם . אתם מיישמים את הגרסאות או האלטרנטיבות שהראו את הביצועים הטובים ביותר, ומוותרים על אלה שהראו את הביצועים הפחות טובים. אתם ממשיכים לעקוב אחר הנתונים והמדדים שלכם , ומבצעים שינויים והתאמות לפי הצורך. אתם גם מחפשים אחר הזדמנויות חדשות לשיפור יחס המרה, וחוזרים שוב ושוב לשלב ניתוח הנתונים .

טיפי זהב לשיפור יחס ההמרה

בנוסף לשלבים שפירטתי קודם , אני רוצה לתת לכם כמה טיפים שאני אישית מיישם בכל פרויקט אליו אני ניגש ואני בטוח שהם יעזרו גם לכם לשפר את יחס המרה שלכם באופן משמעותי.

  • התמקדו בערך – הדרך הטובה ביותר להשפיע על הגולשים לבצע המרה היא להראות להם את הערך של המוצר או השירות שלכם. הציגו את היתרונות, התכונות, והתועלת של ההצעה שלכם , איך היא תענה על הצרכים והבעיות של הגולשים. השתמשו בכותרות, בתמונות, בווידאו, בטקסט, בסמלים , כדי להעביר את המסר שלכם באופן ברור ומושך. הדגישו את ההבדלים והייחודיות של המוצר או השירות שלכם לעומת המתחרים , והראו לגולשים איך הם יוכלו להרוויח מהבחירה דווקא בכם .
  • הקלו על הגולשים – אחת הסיבות הנפוצות לאי המרה היא הקושי או ההמתנה הארוכה שהגולשים חווים באתר שלכם .
    אם האתר שלכם איטי, מסובך, לא ידידותי, או לא בטוח , הגולשים יאבדו את הסבלנות והאמון בכם , ויעזבו את האתר לטובת המתחרים .
    לכן, עליכם להקל על הגולשים ככל האפשר, ולהציע להם חווית משתמש חלקה ונעימה. הנה כמה דרכים לעשות זאת:

 1. שפרו את מהירות האתר – מהירות האתר היא גורם קריטי להמרה, שכן היא משפיעה על רמת תשומת לב, המוטיבציה, והמסירות של הגולשים. אם האתר שלכם טוען יותר משתי שניות, ישנו סיכוי גבוה שהגולשים יתקשו להישאר באתר, או שיעברו לאתר אחר. לכן, עליכם לשפר את מהירות האתר שלכם באמצעות כלים ושיטות שונות, כמו:
  • דחיסת והקטנת התמונות, הקבצים , והקודים של האתר.
  • השתמשו ב-Cachin g, CDN כדי להאיץ את הטעינה והשינון של האתר.
  • הפחיתו את מספר הבקשות, ההפניות, והתוספים של האתר.
  • השתמשו בכלים כמו Google PageSpeed Insight s, GTmetri x, Pingdom ועוד כדי לבדוק את מהירות האתר שלכם , ולקבל המלצות לשיפור.
    (כתבתי על זה בהרחבה בכתבה הבאה)

2. פשטו את העיצוב – העיצוב של האתר שלכם הוא הדרך בה אתם מעבירים את המסר והאווירה של העסק שלכם לגולשים . אם העיצוב שלכם יפה, נקי, ומסודר, הגולשים ירגישו נוח וימשיכו לחקור את האתר שלכם . אם העיצוב שלכם מבולגן או עמוס, הגולשים ירגישו מבולבלים , מתוסכלים , ויעזבו את האתר שלכם .
(כתבתי על זה בהרחבה בכתבה הבאה)
לכן , עליכם לפשט את העיצוב שלכם באמצעות כלים ושיטות שונות, כמו:

  • השתמשו בצבעים, בגופנים, בסמלים, וברכיבים שמשקפים את המותג והאופי של העסק שלכם , ושמייצרים הרמוניה ואיזון באתר.
  • השתמשו בכותרות, ברשימות, בטבלאות, בגרפים, ובפסקאות, כדי לארגן את התוכן שלכם באופן ברור ומובן .
  • השתמשו בתמונות, בווידאו , באנימציות, ובסאונד, כדי להעניק חוויה אינטראקטיבית לאתר שלכם , ולהציג את המוצר או השירות שלכם באופן מרשים ומשכנע.
  • השתמשו בכלים כמו Adobe Photosho p, Canv a, Figma כדי לעצב ולערוך את האלמנטים הוויזואליים של האתר שלכם .
  • הגדילו את האמון – האמון של הגולשים באתר שלכם הוא הדרך בה אתם משכנעים אותם שהאתר שלכם אמין , בטוח , ומקצועי , שהם יכולים לסמוך עליכם ולקנות מכם בלי חשש. אם האתר שלכם מעורר אמון , הגולשים ירגישו יותר בנוח ובטוח להשאיר את הפרטים  ולהפקיד את הכסף שלהם בידיים שלכם .
    אם האתר שלכם מעורר חשד, הגולשים ירגישו יותר מפוחדים להיתקל בהונאה, בגניבה, או בבעיות אחרות. לכן, עליכם להגדיל את האמון של הגולשים באתר שלכם באמצעות כלים ושיטות שונות, כמו:
  1. השתמשו ב-SSL, על מנת להצפין את החיבור והנתונים של באתר שלכם, כך תגנו על הפרטיות והבטיחות של הגולשים .
    (ניתן לקרוא על זה בהרחבה בכתבה הבאה)
  2. השתמשו ב-Trust Badges,  כדי להראות לגולשים שהאתר שלכם מקבל את התשלומים הנפוצים והמוכרים , ושהוא עומד בתקנים ובתנאים של ארגונים או גופים מקצועיים. הציגו את הסמלים של הכרטיסים , הארנקים , הבנקים , האיגודים , החברות, והמוסדות שאתם שותפים או משתמשים איתם , כדי להראות לגולשים שהם יכולים לסמוך עליכם ולשלם לכם בלי חשש.
  3. השתמשו ב-Review s, Rating s, Testimonials, ו-Case Studies כדי להראות לגולשים את חוות דעת, הדירוגים , ההמלצות, והתוצאות של לקוחות אחרים שקנו או השתמשו במוצר או בשירות שלכם . הציגו את המשוב החיובי והאמיתי של הלקוחות, ואיך הם הרוויחו או השתפרו מההצעה שלכם , כדי להראות לגולשים את האיכות והערך של המוצר או השירות שלכם .
  4. השתמשו ב-Social Proof כדי להראות לגולשים את הפופולריות, ההשפעה, והאמינות של העסק שלכם ברשתות החברתיות ובתקשורת. הציגו את המספרים , הסטטיסטיקות, הסמלים , והתגובות של העוקבים , המנויים , החברים , הלייקים , השיתופים , התגובות, הכתבות, הראיונות, והפרסומות שלכם בפייסבוק, טוויטר, אינסטגרם , יוטיוב, טיקטוק ועוד. הראו לגולשים את הקהילה והתמיכה שיש לכם , ואיך אתם משתתפים ומשפיעים על השיח הקיים .
  5. השתמשו ב-Scarcity ו-Urgency כדי להראות לגולשים שההצעה שלכם היא ייחודית, מוגבלת, ומבוקשת, ושהם צריכים לפעול במהירות כדי לא לפספס אותה. הציגו את המספרים, הזמנים, ההודעות, והסמלים של המלאי, ההנחות, המבצעים, ההרשמות, ההזמנות, המשלוחים, והתפוגות של המוצר או השירות שלכם. הראו לגולשים את הביקוש והתחרות שיש לכם, ואיך הם יכולים להיות בין הראשונים או האחרונים שיכולו להנות מההצעה שלכם.
  6. השתמשו ב-Calls to Action כדי להראות לגולשים איזו פעולה אתם רוצים שהם יבצעו, ולהפעיל אותם לפעול באופן מיידי ובטוח. השתמשו בכפתורים, בקישורים, בטקסטים, ובסמלים שמבטאים באופן ברור ומשכנע את הפעולה הרצויה, כמו “קנה עכשיו”, “הוספה לעגלה”, “הירשמו עכשיו”, “קבלו הצעה ייחודית”, ועוד. הציבו את ה-Calls to Action במקומות בולטים ונגישים באתר, והקפידו להתאים אותם לערך ולשלב של הגולש במשפך ההמרה.

אלה רק חלק מהטיפים שיכולים לעזור לכם לשפר את יחס המרה שלכם באופן משמעותי. כמובן שיש עוד הרבה דברים שאתם יכולים לעשות, ושתלויים באופי העסק, בקהל היעד, במוצר או השירות, ובמטרות שלכם. העיקר הוא שתהיו יצירתיים, מעניינים, והמומחים בנושא של העסק שלכם .

יצירת קשר

זקוקים למומחה?
בואו נדבר ›

אני עובד על המחשב

הירשמו לניוזלטר בכדי להישאר מעודכנים

יצירת קשר

ידע זה כוח!
הירשמו בכדי להישאר מעודכנים ›

וואטפסאפ

את קבוצת הוואטסאפ הזו

אסור לך לפספס

קבוצת הוואטסאפ האיכותית בישראל ללימודי בניית אתרים , וורדפרס ומה שבינהם

וואטסאפ
וואטסאפ
וואטסאפ

מוכנים לצאת למסע?

בואו נדבר