איך להרוויח כסף בצורה אורגנית?

איך להרוויח כסף בצורה אורגנית?

יותר ויותר בעלי עסקים שואלים את עצמם לאחרונה האם ישנה דרך נוספת מלבד קידום מומן לעסק שלהם על מנת להכניס יותר כסף בסוף החודש אל הקופה? התשובה היא חד משעמית כן! כן אפשר לעשות את זה באמצעות יצירת תנועה אורגנית לאתר שלכם/ חשבון האינסטגרם ואפילו חשבון הטיקטוק שלכם. תנועה אורגנית מגיעה ממנועי חיפוש, מרשתות חברתיות או באופן טבעי, ללא שימוש בפרסום ממומן כלשהו. מטרת העל של התנועה האורגנית היא להביא לקוחות פוטנציאליים, להגדיל את מודעות המותג שלכם ולהגדיל את ההכנסות שלכם ממקורות שונים, כמו עמודי נחיתה, קורסים אונליין, ערוצי יוטיוב, תוכניות שותפים ועוד…
אבל איך אפשר לייצר תנועה אורגנית בצורה יעילה ואפקטיבית? אז בואו נדבר על זה, קבלו ממני 5 טיפים שיעזרו לכם להשיג את המטרה.

1. תכננו את התוכן שלכם בהתאם לקהל היעד שלכם

חשוב מאוד להבין מי קהל היעד שלכם ומה הצרכים, הבעיות והאינטרסים שלו. רק אז אתם יכולים לתכנן את התוכן שלכם בצורה שתענה על כל הדרישות שלו, תפתרו את הקשיים שלו ותעוררו את התשוקה שלו. לדוגמא, אם אתם רוצים לייצר תנועה אורגנית לאתר שלכם שעוסק בגידול ירקות בבית, אתם צריכים לכתוב תוכן שילמד את הקוראים איך לבחור את הירקות המתאימים, איך לטפל בהם, איך להשתמש בהם במטבח ועוד. אם אתם רוצים לייצר תנועה אורגנית לחשבון האינסטגרם שלכם שמציג את הצילומים שלכם, אתם צריכים לפרסם תמונות שישאירו רושם, שיספרו סיפור, שיהיו בעלי אסתטיקה וימשכו את העוקבים אליכם. נראה לי שהבנתם את הרעיון המרכזי.

2. תבצעו חקר מילות מפתח

מדובר בתהליך בו אתם מגלים אילו מילות וביטויים המשתמשים מקלידים במנועי החיפוש או ברשתות החברתיות כדי למצוא תוכן כמו שלכם. השימוש במילות מפתח המתאימות יכול לעזור לכם להגיע לקהל היעד שלכם, להגדיל את החשיפה שלכם ולשפר את הדירוג שלכם בתוצאות החיפוש. ישנם כלים רבים שאתם יכולים להשתמש בהם לביצוע מחקר מילות מפתח, כמו Google Keyword Planner, Ubersuggest, SEMrush, Ahrefs ועוד…

ביצוע בדיקת מילות מפתח

 

  • בחרו מילות מפתח שיש להן כמות חיפוש גבוהה, אבל רמת תחרות נמוכה. כך אתם תוכלו להגיע ליותר משתמשים שמחפשים את התוכן שלכם.
  • השתמשו במילות מפתח ארוכות יותר (long-tail keywords) שמתארות בצורה מדויקת יותר את התוכן שלכם. כך תוכלו להתמקד במשתמשים שיש להם כוונה גבוהה יותר לבצע פעולה, ולהפחית את התחרות מול מתחרים אחרים. לדוגמא, במקום להשתמש במילת המפתח “גידול ירקות”, נשתמש במילת המפתח “איך לגדל ירקות אורגניות במרפסת”.
  • השתמשו במילות מפתח שיש להן קשר לתוכן שלכם, ולא רק לנושא שלכם. כך תוכלו להציג את הערך הייחודי של התוכן שלכם, ולא להיות דומים למתחרים שלכם.
  • השתמשו במילות מפתח שיש להן רלוונטיות לזמן ולמיקום שלכם. כך תוכלו להתאים את התוכן שלכם למצב הנוכחי ולקהל המקומי שלכם.

3. צרו תוכן איכותי, מעניין ומותאם לכל פלטפורמה

השתמשו בתוכן איכותי שמספק ערך לקוראים, מבוסס על מחקר, שמשתמש במקורות אמינים ושמציג את המידע בצורה ברורה ומובנת. חשוב מאוד שהתוכן יעורר את הסקרנות, את הרגשות ויקרא לפעולה של הקוראים. ניתן להשתמש בכותרות מושכות, שמספרות את הסיפור, תמונות, וידאו, אנימציות, השתמשו בקול ייחודי כVoiceover.

תוכן איכותי לאינסטגרם

לדוגמא, באתר אינטרנט אנחנו ננסח אתם צריכים תוכן ארוך יותר, עם יותר מילות מפתח, שיהיה מותאם לכלל הסורקים כמו גוגל, מחולק לקטעים וכותרות, שיהיה מעוצב ומותאם עם רספונסיביות מלאה למכשירים השונים.
כשמדובר באינסטגרם, נהיה חייבים צריכים לפרסם תוכן קצר יותר, נשתמש בהאשטגים בולטים ורלוונטים, תוכן ייחודי, מעביר את מטרת הסיפור שלנו ושיהיה לו קריאה לפעולה בצורה מובהקת.
בטיקטוק, נצטרך להפיק תוכן אפילו קצר יותר ממה שיצרנו לאינסטגרם, נשתמש בטרנדים בולטים, נדאג שהסרטון יהיה מקורי, משעשע, מעביר את הסיפור שלנו והחשוב מכל קורא לפעולה.

4. מעורבות חזקה עם הקהל

מעורבות הוא המדד שמראה כמה הקהל שלכם פעיל, מעוניין ומגיב לתוכן שלכם. ככל שהמעורבות שלכם גבוה יותר, כך הסיכויים שהקהל שלכם יחזור לצפות בתוכן שלכם, ישתף אותו עם אחרים, יהפוך ללקוח וימליץ עליכם גבוהים יותר.

  • תגיבו לתגובות, לשאלות ולהערות. מעבר לכך שזה יראה לצופים שלכם שאתם מכבדים ומקשיבים להם זה גם יעודד את האלגוריתם ל”דחוף” את הפוסט שלכם כענייני ביותר.
  • תפעילו את הקהל – תבצעו סקרים, חידונים, הגרלות ומשחקים שימשיכו את הקהל שלכם להשתתף, שיוכלו להביע את דעתם ולהנות מהתוכן שלכם ובעיקר לשתף. כי כמו שכבר אמרתי קודם ברגע שהאלגוריתם מחבב אתכם, אתם על הגל.
  • תפרסמו תוכן שהקהל שלכם ירצה לשתף אותו עם אחרים, בין אם זה מידע מועיל, כזה שאפשר להעריך את הכתבה שלו, מרגש, מצחיק או משהו מפתיע.
  • תבנו קהילה סביב התוכן שלכם, למשל על ידי יצירת קבוצות, פורומים, צ’אטים או ערוצים שיאפשרו לקהל שלכם להתחבר, להתייעץ ולהתמודד עם אתגרים ובעיות שקשורות לנושא שלכם.

5. תשנו גישה - אתם מותג מעכשיו

הדבר החשוב ביותר הוא לקשר בין האתר, האינסטגרם והטיקטוק שלכם, ככה תוכלו להגיע לקהל יעד רחב יותר, תגבירו את החשיפה שלכם והחשוב מכל, ככה כל הסורקים למינהם כדוגמת גוגל יבינו שאתם חברה של ממש, או במונח מקצועי קצת יותר אתם Brand של ממש.
לא משנה אם אתם איש עכשיו, תשנו דיסקט ותתחילו להתנהג כמו חברה אמתית.
לדוגמא, אם אתם יוצרים תוכן באתר שלכם, אתם יכולים לפרסם אותו גם באינסטגרם ובטיקטוק, עם תמונות, סרטונים, סטוריז או רילס שישתלבו עם התוכן הכתוב. כמובן, אל תשכחו להוסיף קישור לאתר שלכם בפרופיל, תזמינו את העוקבים לבקר בו.
בנוסף, אם אתם יוצרים תוכן באינסטגרם או בטיקטוק, אתם יכולים להפנות את הצופים שלכם לאתר שלכם, עם סקרים מיוחדים, הגרלות או הצעות מפתות שימשיכו אותם להיכנס לאתר שלכם וככה תקבלו יותר חשיפה.
ברגע שהאתר מקבל יותר תנועת גולשים, הסורקים יודעים שהאתר שלכם מוערך והוא אוטומטית יקבל “פוש” לעומת אתרים עם פחות תנועת גולשים.

6. החשוב מכל! ניתוח נתונים

ישנם כלים רבים בהם ניתן להשתמש על מנת לנתח ולמדוד את הביצועים שלנו, כמו, Google Analytics, Google Search Console, Instagram Insights, TikTok Analytics.
אתם בטח שואלים את עצמכם מה בעצם צריך לבדוק שם? אז ככה:

מדד Google Search Console

  • כמות התנועה האורגנית שמגיעה לאתר, לאינסטגרם ולטיקטוק, לבדוק מגמות וזמנים.
  • מה המקורות שמביאים לנו הכי הרבה תנועה, כלומר מאיפה הגולשים, העוקבים והצופים מגיעים אלינו.
  • מילות המפתח שמביאות הכי הרבה גולשים, כלומר אילו מילות וביטויים המשתמשים מקלידים במנועי החיפוש או ברשתות החברתיות כדי למצוא את התוכן שלכם, ואילו מילות מפתח מביאות לכם את התנועה האיכותית ביותר.
  • תנתחו את תנועת הגולשים – חשוב מאוד לבדוק איך הגולשים, העוקבים והצופים שלכם מתנהגים מרגע שהם נכנסו לאתר, לאינסטגרם או לטיקטוק שלכם, אילו פעולות הם עושים, כמו צפייה, לייק, תגובה, שיתוף, הרשמה, רכישה וכדומה.
  • בדיקת המטרות שלכם – כלומר איך התנועה האורגנית מתורגמת לכסף, לידים, ההמלצות וגדילת הקהילה.

בעצם מעקב אחר הנתונים והמדדים, יעזור להעריך את הביצועים, לזהות את החולשות, ובהתאם נוכל למצוא את ההזדמנויות בהם כדאי לעשות לעשות את האקסטרה מייל על מנת ליצור יותר “טראפיק” שילך ויגדל לאורך זמן.
לרוב אנשים חושבים שתנועה אורגנית זה קסם והדברים קורים מהר, הדבר לוקח זמן, דורש התמדה אבל בהחלט אפשרי.
אז תספרו אחרי 6 הטיפי זהב שנתתי לכם, ספרו לי בפרטי איך מתקדם התהליך ואם יש לכם שאלות נוספות תרגישו חופשי לשתף אותי 😀

אני עובד על המחשב

הירשמו לניוזלטר בכדי להישאר מעודכנים

יצירת קשר

ידע זה כוח!
הירשמו בכדי להישאר מעודכנים ›

וואטפסאפ

את קבוצת הוואטסאפ הזו

אסור לך לפספס

קבוצת הוואטסאפ האיכותית בישראל ללימודי בניית אתרים , וורדפרס ומה שבינהם

וואטסאפ
וואטסאפ
וואטסאפ

מוכנים לצאת למסע?

בואו נדבר