שיפור מהירות האתר ב-7 צעדים פשוטים

שיפור מהירות האתר ב-7 צעדים פשוטים

כשמדברים על אתר אינטרנט מהיר, מדברים לא רק על חווית משתמש טובה יותר, אלא גם יתרון תחרותי במנועי החיפוש השונים.
גוגל, למשל, מודד את מהירות האתר כפרמטר המשפיע על דירוג האתר בתוצאות החיפוש. אתר אינטרנט איטי יכול להוריד את הטראפיק, את ההמרות, ובאופן ישיר את ההכנסות שלכם.

כשמדובר בוורדפרס, ישנן הרבה דרכים לשפר את מהירות האתר בקלות וביעילות. היום אסכם 7 דרכים קצרות אך יעילות לשפר את מהירות האתר שלכם בוורדפרס ב-7 צעדים פשוטים.

1. חברת אחסון איכותית

הבחירה בחברת אחסון טובה היא הגורם החשוב ביותר למהירות האתר שלכם. אחסון איכותי יספק לך שרת מהיר, תמיכה מקצועית, ואבטחה גבוהה. אירוח זול ולא אמין יכול לגרום לאיטיות, תקלות, ופגיעות באתר שלכם.

אני ממליץ לבחור בחברת אחסון שמחזיקה שרתים מותאמים לוורדפרס, כמו SiteGround, WP Engine, Hostinger או Kinsta. אלו הן חברות אירוח מובילות שמציעות שירותים מתקדמים ומותאמים לוורדפרס, כמו גיבויים אוטומטיים, עדכונים אוטומטיים, תמיכה ב-SSL, ועוד.

2. השתמשו ב-Cache

מה זה קאש? קאש הוא למעשה זיכרון מטמון בעברית, הוא מאפשר שמירה של חלקים מאתר אינטרנט במקום קרוב ומהיר, כדי שהלקוח שנכנס לאתר לא יצטרך “לבנות” אותם מחדש בכל פעם כשהוא נכנס לאתר. זה יכול לחסוך הרבה זמן ולשפר משמעותית את מהירות וביצועי האתר.

אם נדבר בצורה קצת יותר טכנית למשל, נניח יש לנו בלוג שמציג את הפוסטים האחרונים בדף הבית. בכל פעם שמישהו נכנס לדף הבית, האתר צריך להתחבר למסד הנתונים, לשאול איזה פוסטים יש, להכין את העיצוב והתוכן שלהם, ולהציג אותם למשתמש. זיכרון מטמוןאבל אם הפוסטים שלנו לא משתנים לעתים קרובות, אז אין טעם לעשות את התהליך הזה בכל פעם. במקום זה, ניתן לשמור את העמוד מוכן בזיכרון מטמון, ולהראות אותו למשתמשים מבלי לעבוד קשה. רק כאשר תעדכנו את הפוסטים באתר, זיכרון המטמון יצור את העמוד מחדש בכדי לחסוך במשאבים וחוזר חלילה.

ניתן לעשות זאת באמצעות קוד או לחילופין באמצעות תוסף, ישנם הרבה תוספים מומלצים לוורדפרס. אני אישית ממליץ על WP Rocket, W3 Total Cache, או WP Super Cache. אלה תוספים מוכרים ואמינים שמספקים תכונות נוספות כמו דחיסה, מיזוג, ודחייה של קבצים.

 

 

3. צמצום נפח התמונות

תמונות הן אחד הגורמים המשפיעים ביותר על מהירות אתרים. תמונות גדולות ולא מותאמות יכולות להכביד על האתר שלכם ולהאט את זמן הטעינה שלו. לכן, חשוב לייעל ולכווץ את התמונות באתר שלכם באמצעות שלושה צעדים:

  • קיבולת: תקבעו את הגודל המירבי של התמונות לפי הרוחב המקסימלי של האתר שלכם. לדוגמא, אם האתר מוצג ב-1200 פיקסלים ברוחב, אין צורך להשתמש בתמונות יותר גדולות מזה. תוכלו להשתמש בתוכנות כמו Photoshop, GIMP, או Pixlr לשנות את גודל התמונות שלכם.
  • פורמט: בחרו את הפורמט המתאים לתמונות. באופן כללי, יש שלושה פורמטים נפוצים לתמונות באינטרנט: JPEG, PNG, ו-WebP. JPEG הוא הפורמט המומלץ לתמונות עם הרבה צבעים ופרטים, כמו תמונות ריאליות. PNG הוא הפורמט המומלץ לתמונות עם צבעים פשוטים וקווים חדים, כמו לגרפיקה, לוגו, או אייקונים. WebP הוא הפורמט החדש והמתקדם שמציע איכות גבוהה וגודל קטן יותר מ-JPEG ו-PNG. כל הדפדפנים המודרניים כיום תומכים ב-WebP, לכן אין כל חשש משימוש בפורמט זה. תוכלו להשתמש בתוספים כמו Imagify, ShortPixel, או EWWW Image Optimizer להמיר את התמונות שלכם לפורמט המתאים בו בחרתם באופן אוטומטי.
  • דחיסה: דחסו את התמונות לגודל המינימלי האפשרי מבלי שאיכותן תיפגע. דחיסה תקטין את גודל התמונות שלכם ותקצר את זמן הטעינה שלהן. תוכלו להשתמש בתוספים שציינתי קודם או באתרים כמו TinyPNGCompress JPEG, או Squoosh לדחיסת התמונות שלכם בקלות וביעילות.
  • טעינה עצלה: מה זה אומר טעינה עצלה של התמונות? כלומר רק כאשר המשתמש גולל התמונות יטענו ויוצגו בפניו. זה יחסוך את הצורך לטעון את כל התמונות בעת פתיחת הדף, וישפר את מהירות האתר. תוכלו להשתמש בתוספים כמו Lazy Load, a3 Lazy Load, או BJ Lazy Load להפעיל את אפשרות טעינה עצלה לתמונות באתר שלכם.

4. בחרו בתבנית קלה

התבנית של האתר היא למעשה המראה והתחושה שהלקוח שלכם מקבל ברגע שהוא נכנס. אבל! גם התבנית יכולה להשפיע על מהירות האתר שלכם באופן חיובי או באופן שלילי, בהתאם לקוד, לעיצוב, ולתכונות שלה. תבנית כבדה ומסובכת יכולה להאט את האתר שלכם ולהקשות על המשתמשים לגלוש בו. תבנית קלה ומהירה יכולה להאיץ את האתר שלכם ולהגדיל את הביצועים ונוחות המשתמשים.שיפור מהירות אתר וורדפרדס

אני ממליץ בתור התחלה לבחור בתבנית שמותאמת לוורדפרס, כמו GeneratePress, Astra, או OceanWP. התבניות האלה קלות, מהירות, ומוכנות כבר ל-SEO, הן מציעות אפשרויות רבות ומותאמות לעיצוב ולהתאמה אישית.

5. תוספים

מה זה תוסף? תוסף הוא פיתרון קל ומהיר שלמעשה חוסך עבודת תכנות וכתיבת פונקציות. התוספים נותנים ערך רב לאתר, זה ללא ספק אחד התכונות הבולטות של וורדפרס, אבל הם גם משפיעים על מהירות האתר שלכם באופן שלילי, אם הם לא מעודכנים, לא מותאמים לגרסה של וורדפרס, או לא כתובים בצורה איכותית מספיק. התוספים בעצם מוסיפים עוד בקשות, קבצים, וקוד. מה שלמעשה באופן ישיר משפיע על מהירות האתר שלכם.

אני ממש ממליץ להגביל את השימוש בתוספים, כמה שפחות ככה יותר טוב.
תבדקו איזה תוספים מותקנים אצלכם ועל איזה אפשר לוותר, תעדכנו את התוספים לגרסאות האחרונות ותבדקו את התאימות שלהם מול וורדפרס והתבנית בה אתם משתמשים. תבחרו בתוספים איכותיים שיש להם “תעודת קבלות” – כלומר, בעלי ביקורות טובות ותמיכה איכותית.

6. CDN

הכירו את המושג CDN, רשת להפצת תוכן או בשמה המלא Content dynamic netwrok, היא רשת של שרתים מופצים ברחבי העולם, בהם מאוחסנים תכני האתר ובעצם אם יש לי גולש לצורך העניין מארה”ב, השרת בארה”ב יציג בפניו את האתר. אם הגולש הוא מישראל השרת יציג בפניו את התוכן מהשרת הישראלי באופן יעיל ומהיר. CDN יעזור לכם לשפר משמעותית את מהירות האתר שלכם.

רשת הCDN מקטינה את המרחק בין השרת שלכם לשרת הקרוב ביותר למיקום המשתמש. כך, המשתמש מקבל את התוכן של האתר שלכם במהירות גבוהה יותר ועם פחות עומס על השרת שלכם.

ישנם הרבה ספקי CDN לבחירה, אני אישית ממליץ Cloudflare, StackPath, או KeyCDN. אלה הם ספקי CDN המובילים בשוק, אמינים ומציעים שירותים מותאמים לוורדפרס, כמו אבטחה, חסימת בוטים, ו-DNS. תוכלו להשתמש בתוספים כמו WP Cloudflare Super Page Cache, WP Fastest Cache, או CDN Enabler על מנת לחבר את האתר שלכם עם ה-CDN בקלות.

7. בדקו ושפרו את מהירות האתר באופן קבוע

לבסוף, אחרי שביצעתם את כל הצעדים שציינתי, חשוב לבדוק ולשפר את מהירות האתר באופן קבוע. זה יעזור לכם לזהות, לפתור בעיות, לעקוב אחר השינויים, ולשמור על הביצועים והאיכות של האתר שלכם כל הזמן.

ישנם הרבה כלים ושירותים שיכולים לעזור לכם לבדוק ולשפר את מהירות האתר שלכם, כמו PageSpeed InsightsWebPageTest. אלה הם כלים חינמיים ומקצועיים שמאפשרים לכם לנתח את מהירות האתר שלכם על בסיס מגוון פרמטרים, כמו זמן טעינה, גודל דף, ו-SEO. הם גם מספקים לכם דוחות מפורטים והמלצות לשיפור האתר שלכם.

אני מקווה שהכתבה עזרה לכם ונתנה עוד כיווני מחשבה שעדיין לא חשבתם עליהם קודם, מוזמנים לספר לי בפרטי איך מתקדם התהליך ואם יש לכם שאלות נוספות תרגישו חופשי לשתף אותי 😀

אני עובד על המחשב

הירשמו לניוזלטר בכדי להישאר מעודכנים

יצירת קשר

ידע זה כוח!
הירשמו בכדי להישאר מעודכנים ›

וואטפסאפ

את קבוצת הוואטסאפ הזו

אסור לך לפספס

קבוצת הוואטסאפ האיכותית בישראל ללימודי בניית אתרים , וורדפרס ומה שבינהם

וואטסאפ
וואטסאפ
וואטסאפ

מוכנים לצאת למסע?

בואו נדבר